leendertenjohanneke.reismee.nl

Van Wellington naar Tongariro National Park

1 februari

Vandaag met weemoed afscheid genomen van het Zuidereiland. Johanneke had het zelfde gevoel. Weemoed, omdat: het o, zo rustig en zo mooi, haast onbedorven is. We verlieten Picton met storm maar zonder regen. De bootreis was relaxt. Wellington komt over als de bewoonde wereld. Grote en mooie stad. Ook mooie tandarts, want Johanneke moet morgen een gat laten vullen: te hard gekauwd op te veel lekkere dingen: ik ben afgevallen en zij niet. Dat is de straf.(de vuile leugenaar!! Joh.) Een vulling is gewoon een filling, dus het uitleggen ging snel. Nu morgen duidelijk maken dat een noodvulling gewenst is (emergency filling?). Zitten nu in door Suze aanbevolen hostel in Paekakeriki. Inderdaad een ontzettend gezellig, shabby backpackerhostel. We hebben een aparte unit met een ‘stunning oceanview'.

2 februari.

Teruggereden naar Wellington, waar we heerlijk hebben ontbeten bij de Mac's. Ja, dat kan! Aldus gesterkt met het kabelbaantje naar de Botanic Gardens, boven op de heuvel, en er lopend weer af. Wel door prachtige tuinen gelopen en een heerlijke ice-coffee als beloning. De Parlementsgebouwen bekeken en de Beehive en nog een kerk ingedoken, omdat iets cultureels ook moet in zo'n stad. Gisteren hebben we ons door het Te Papa museum gewerkt. Een museum, waarin ook kinderen getriggerd worden om dingen te onderzoeken. Dan denk ik meteen: leuk voor De Boei! Je bent er uren in zoet en vandaag wilden we vooral buiten in de zon lopen. Om 3.30 pm werd ik bij de tandarts verwacht. En ik trof het bijzonder, want de tandarts, ik mocht Jonathan zeggen, leek op de Britse prins William. (Leendert: sindsdien is het Jonathan voor en Jonathan na en ah, oh Jonathan) Bovendien was hij doodsbenauwd mij pijn te doen en verdoofde het zaakje meteen. Ik werd het volgende halfuur afgeleid met een digitale fotosessie, die tegen het plafond geplakt zat. Honden, vergezichten, zonsondergangen, de Zaanse Schans enz. : ik heb het allemaal langs zien komen. Toen ons koetsje weer in om in Martinborough te overnachten.

3 februari. Woensdag

Naar Cape Palisser gereden om pelsrobben te spotten. Tip van de campingbaas. Langs de weg op de rotsen in de zee lag een kolonie van tientallen pelsrobben. En wat kunnen ze geweldig stinken! Het is fascinerend om daar tussendoor te lopen. De vuurtoren beklommen met 250 treden. De vegetatie is weer anders met andere bloemen en planten. De rest van de dag gekerkepad (toeren) en 's avonds een pizza gegeten.

Donderdag 4 feb.

We zijn verder gereisd naar Wanganui, waar we nu zitten. Het is altijd verrassend als je 's morgens niet weet, waar je 's avonds zult zijn. Nieuwe stoeltjes gekocht want de camperstoeltjes waren allebei ter ziele (min of meer doorgezakt). Bij Wanganui aan het strand gezeten in het zwarte zand. Dat is wel een smerig gezicht, maar de golven waren verrukkelijk.

5 februari

Na het fantastische Zuidereiland, waren onze verwachtingen van het Noordereiland niet zo hoog gespannen. De oh's en ah's (niet betrekking hebbend op Jonathan) waren niet van de lucht. Vandaag van Wanganui (Westkust) langs de Wanganuirivier naar het Tongarira Park gereden. Wat een schoonheid en wat een mooie rit (ca 50 km heben we een halve dag over gedaan. En opeens om een heuveltje: floep, daar ligt hij: Mount Ruapehu. Majestueus. Het was ook verschrikkelijk helder weer. Deze berg is om bekend van Lord of the Rings. Eigenlijk zijn het drie grote krater van tussen de 2000 en 2500 meter hoog in een desolaat landschap. Morgen proberen we een kort wandelingetje in de buurt. De echte 3-daagse track (de crossing) is ons verboden door Suze en MJ. Vraagt inderdaad nogal wat conditie.

NB's:

De vakantiedrukte is nu echt ten einde. Alle scholen zijn weer aan en dat betekent rustige campings, rustige wegen.

Het weer is voor NLDse begrippen erg onstandvastig. Wij vinden het prima weer met heerlijke temperaturen. Erwin Krol zou het hier moeilijk hebben, want voorspellingen zijn bijna niets waard. Het weer slaat: floeps om. Al met al toch weinig regen gehad.

Jaap Pastoor

Hoi Johanneke en Leendert,

Wat kan ik genieten van jullie reisverslagen met de bekende humor van Johanneke en natuurlijk ook die van Leendert, maar dat heb ik minder meegemaakt.

Hartelijke groet,
ook van Klara,
Jaap Pastoor

Tineke van der Eijk

Hoi!
Het tandartsenverhaal heb ik in gedachten voor me gezien....en zo'n leuke man die boven je hangt en je vooral geen pijn wil doen.....dat blijft je natuurlijk bij! Van harte gefeliciteerd met MJ en geniet ze op dit nieuwe reisonderdeel! groetjes,
Wim en Tineke

hanneke en hans

Wat is dit toch een geweldig middel om op de hoogte te blijven! Het zijn hele leuke reisverhalen met geweldige fotos! Hier is en blijft het maar winteren ook de komende week. Je hoort nu veel meer om je heen dat uitgekeken wordt naar het voorjaar.
Zaterdag de verjaardag van ma en maarten-jan gevierd. Met zijn 16-en bij de chinees met bijbehorende cadeautjes (het theepotje etc)
Verder de afgelopen week naar het filmfestival geweest (14 films gezien). Heerlijk om in de winter je te verstoppen in de bioscoop. Prachtige films gezien.
De bouwvergunningsaanvraag voor zeeland is de deur uit. Nu maar afwachten.

Hanneke schrijft zelf een briefje

Geniet ervan
gr Hans

hanneke en hans

Hallo lieverds.Nog van harte gefeliciteerd met jullie jarige kind. Het was weer een gezellige happening gisteren, maar we hebben jullie natuurlijk wel echt gemist!Hans heeft het gras wel voor mijn voeten weggemaaid en de belangrijkste dingen al geschreven, alhoewel ik nog een nieuwtje heb nl. het winnende liedje van Nederland voor het komende Songfestival. Het heet Sjalalalie en het is geschreven door Vader Abram. Het zou een reden kunnen zijn om te emigreren naar Nieuw Zeeland, het is werkelijk om je dood te generen. Terwijl wij ons gaan voorbereiden op de dag van morgen (zoals Hans dat altijd plechtig zegt) maken jullie weer plannen voor een prachtige dag in N.Z. Geniet er weer lekker van, dan zullen wij wel werken(ik moet morgen invallen). Dikke kus van je zus.

Jan Noord

Dag Johanneke en Leendert

Blijft heerlijk om jullie mooie verhalen te lezen en foto's te zien. Altijd prettig om even weg te dromen op kantoor. En dan te bedenken dat dit voor jullie de echte werkelijkheid is. Heerlijk!
Blijf genieten en zak niet te vaak door de stoelen.

Groeten, ook namens al het vrouwvolk hier.

Jan Noord

Lammie

Mmmmm, de Lord of the Rings-berg......... Denk dat de adviezen van MJ en Suze heel goede adviezen zijn geweest. Ik hoor Marlies nog vertellen over die mega-wandeltocht die écht afzien was. Wat toch bijzonder hè, als je dat 'gewoon' kunt zien allemaal. Hé Johanneke: als je een tandarts hebt die Jonathan heet én er ook nog eens uitziet als prins William, dan heb je toch helemaal geen plafond-foto-sessie nodig.....
Leen: hier op de afdeling alles wel. Anne toont zich een prima vervanger en neemt kleine Leendert-dingetjes over waardoor het voor ons toch wat vertrouwd blijft voelen zoals bv het pertinente weigeren om een msn account aan te maken en soms.....spreekt ie zomaar heel even met een kak-R. Nou, dan is het echt net of je weer even terug bent. Nog twee maanden......
Liefs, Lammie.

annet krol

Hoi Leendert,

Van Lammie je website gekregen. Jaloers- en lekkermakend. Wij in de sneeuw en de kou en jullie heerlijk in de zomer in Nieuw Zeeland. Ga nog een keer uitgebreid je reisverhaal lezen moet nu weer gewoon aan het werk.

groetjes Annet

Gerard

Terwijl je weg bent, wordt er natuurlijk he-le-maal niet gewerkt. Ik zie het met lede ogen aan, maar daar staat tegenover dat je je straks niet hoeft te vervelen als je terug bent. Ha, ha, ha! Tis trouwens niet mijn schuld, want Lammie is erover begonnen... over het W. (Sorry Lam, dat doe je toch niet...)

Hans (v.P.)

Wat betreft dat eerste bed in weken: doe me dan maar m'n camper. Wat betreft de rest: de me maar NZ.
Ben nog steeds op zoek naar een beetje knappe prijs voor transport van een camper van NL naar NZ.
Wat betreft die lui van IC: geen zorgen, ze werken aardig door maar je moet er wel elke dag achteraan zitten....
(Dit is toch wel een gesloten blogje hè?)
Groetjes,

Hans

leendert

wat betreft het geslotene van deze blog: maak je geen zorgen. Iedereen zal het lezen (en de waarheid mag gezegd worden toch?)

laura

Lieve Leendert en Johanneke

Wat geweldig dat jullie zo'n mooie reis aan het maken zijn! Ik wens jullie nog heel veel plezier op jullie avontuur!

Liefs Laura

Klaas Jan

Hallo Leendert en Johanneke,
Zojuist van Jan H deze site doorgestuurd gekregen. Jullie begrijpen dat ik een grote achterstand heb in het lezen van julloe verhalen en het zien van de foto's.
Uit jullie laatste verhaal krijg ik al een jaloers gevoel. Laat staan als ik alles heb gelezen en gezien.
Heb een lang weekend voor mij; dus ik kan nog veel lezen en met jullie meegenieten
Wees voorzichtig en geniet van elkaar in jullie prachtig vakantieland.

Ook namens Fanny, vriendelijke groet Klaas Jan

Anne

Schrille contrasten in het weer hoor. Hier is vandaag de NK Marathon op het Zuidlaarder meer verreden. Vanwege enige sneeuw en wind nu al 'de hel van Zuidlaren' genoemd. En inderdaad slechts 20 van de 105 deelnemers hebben de eindstreep gehaald.

Over (het) werk zal ik jullie niet lastig vallen, dat doen anderen al...

Hé, blijf genieten van jullie reis. En voor iemand als ik die de Drentse Aa al een avontuur vind, is jullie blog een uitstekende manier om 'mee te reizen'!

Groet! Anne

Hans Soeting

Goeden dag... Wat een avonturen! Gaat t weer een beetje met t pootje Leendert? Ik vind je wel heel soepel hoor om Johanneke met zo'n scharrel te kieken in je eigen vakantie! Erg ruim denkend!
Hele mooie foto's ook!
Wij gaan komende week weer een aantal dagen skieën in Schmallenberg Hoch Sauerland....
Groetjes Ada & Hans

Suze

Zo. Hèhè... het gaat eindelijk warmer worden. Joepie. Kunnen we eindelijk weer fatsoenlijk op het schoolplein lopen en de stoep zien zónder alle hondeplasjes te spotten...
Dikke kus van Suus