leendertenjohanneke.reismee.nl

De kop is eraf!

Dinsdagmiddag 5 uur geweest. 29 dec.

Eindelijk geland in Christchurch. Tjonge jonge, wat was het een lange reis! Het leek op het laatst of we al eeuwig in en uit vliegtuigen en vliegvelden waren gegaan.

De reis naar Kuala Lumpur duurde echt eindeloos. Het duurt al 5 uur eer je de Zwarte Zee bent gepasseerd. En toen werd het donker. Er waren veel gezinnetjes met kleine kinderen bij zich, die het van tijd tot tijd moeilijk hadden.

28 dec.

Om 7 uur landen we eindelijk. We moesten met een treintje naar de aankomsthal en de douane. En toen met de bus naar het hotel. Dat duurde 3 kwartier en dat lijkt lang als je niet weet waar je verzeild zult raken. Het was leuk om weer palmen te zien, in allerlei maten en soorten.

Het hotel was een beetje vergane glorie en stond in een buurt die echte leegstand had.Een desolate aanblik geeft zoiets. Gelukkig bleek de airco het wel te doen, na onhandig gepruts en de hulp van een handige Harrie.

We hebben allebei goed geslapen. Om 4 uur wakker, douchen en naar een lege eetzaal. De Maleise ice-tea smaakte verrassend anders dan de Nederlandse, maar de cola had dezelfde voorspelbare smaak.

Toen weer met de bus door een vozig-warm KL.

Bij de douane werd ik gesnapt en moest ik mijn dure shampoo en DOVE inleveren. Leendert lachen en ik pruilen. Toen de zon opkwam had m.n. Leendert een prachtig uitzicht over het grote niets van Australi?. Echt spectaculair, alleen maar zand en zand. De vlucht van Auckland naar Christchurch was ook mooi, het laatste stuk scheen de zon meer en meer en konden we de sneeuw op de bergen zien en het ruige berglandschap en de belandbouwde kuststreek.

30 december Leendert

Gisteravond heel vroeg naar bed gegaan. Kon zelfs bij het koffiedrinken niet meer wakker blijven. Vanochtend natuurlijk heel vroeg wakker, even ingeslapen etc. Vroeg ontbijt om Brandon op tijd met de camper buiten de poort te ontmoeten. Schreeuwde me in onberispelijk Nederlands mijn naam toe. Uitleg van de camper en betalen! Eerste indruk: ziet er voor de leeftijd en kilometers keurig verzorgd uit met alle handigheden en inrichtingen van dien. Daarna vroeg op pad naar Christchurch

. Eerst de Cathedral bekeken. Oogt klein, maar is van binnen een mooie kerk. Daarna geStarbuckst op het buitenterras: heerlijk en weldadig die warme zon. Daarna de aanbevolen wandeling gemaakt uit de Planet. Halverwege de wandeling begint het toch behoorlijk te regenen.

Wij in gezwinde pas naar het Canterbury Cultural Museum. Als museum opgezet en belicht de geschiedenis en cultuur van m.n. het Zuidereiland. Leuk interessant en afwisselend. Daarna naar de lodge met de bus. We zijn koud en moe.

Na aankomst gelijk met de camper naar de Countdown market om de boodschappen de doen. Toch wel weer spannend dat links rijden. De terugweg (1 km!!!) ging foutloos. Na een eenvoudig doch voedzaam maal bij de Chinees wat lezen en alweer slaap en vroeg naar bed.

1 januari 2010

Vrijdagmiddag 6 uur.

Leendert en ik zitten inmiddels van ons welverdiende pilsje te genieten.

We hebben de nodige inspanningen achter de rug en dat moet hoognodig genoteerd worden.

Donderdag oudejaarsdag werden we al om 7 uur KLAAR wakker. Gedouched, ontbeten en toen: de camper inruimen, Joepie!

De volgende uren had ik echt het gevoel, dat ik in een wereld was, die op z'n kop stond. Links rijden, de versnelling schakelde anders, de zon schijnt in het noorden en zo kan ik nog wat wetenswaardigheden opnoemen, waar je als normale Europeaan niet bij stilstaat.

Maar samen zijn we een ijzersterk koppel en uiteindelijk kwamen we waar we wezen wilden.

Electra aangesloten en toen Akaroa in. We konden te voet en dat was lekker na de linkse inspanningen.

Akaroa is een plaatsje, samen met de omgeving miljoenen jaren geleden gevormd door 2 vulkaan uitbarstingen. Het ligt aan de Pacific en in een prachtige baai.

We hebben er wat rondgelopen en het museumpje bezocht, wat er schattig bij lag. Leendert dook natuurlijk de biebeljotheek in, waarbij we het idee hadden in een andere tijd te stappen.

Leendert kookte voor het eerst in ons rijdend paleisje. Van de jaarwisseling hebben we niet veel meegekregen. Er waren geen festiviteiten en / of vuurwerk. Bovendien zaten we om 9 uur alweer te knikkebollen, dus we hebben ons bedje opgemaakt en zijn lekker gaan slapen.

Zonder knal het nieuwe jaar ingegaan!

We hebben vandaag een zeiltochtje op het programma staan. Om half 11 stappen we aan boord, ingesmeerd met factor 30. Gisteren zijn we al aardig verkleurd, terwijl er hoge bewolking was.

Vandaag schijnt de zon in een strakblauwe hemel en het wordt zo'n 26 graden. Onwezenlijk na de sneeuw van vorige week. Hoedje op, zonnebril op en aan boord.

Er waren ons vele verrassingen beloofd, maar na een uur zagen we pas een pinguin van zo'n 30 cm., dus ik werd er een beetje giechelig van. Maar het ommetje op de Pacific met z'n royale golfslag vergoedde veel. Toen we de boot verlieten hadden we dolfijnen, het piepkleine pinguinetje, zeehonden en een albatros gespot.

Later hebben we een toeristische route gereden door het hele gebied. Leendert heeft de versnelling onder de knie gekregen en ik zat erbij en leverde commentaar. Onze eerste rit was naar Onuku, om het hostel te zoeken, waar Suze heeft gezeten. Niet helemaal gevonden i.v.m. onze camper en de dirthroad-combinatie. Wel het Maori- gemeenschapshuis gezien en het oudste kerkje van het Peninsula bezocht. Dit is getooid met Maori- houtsnijwerk.

De tocht had prachtige vergezichten over de baai en de Pacific Ocean en was zeer de moeite waard.

Suze

Eindelijk een reisverhaal! Was ook zo benieuwd hoe jullie het hebben! Leuk dat jullie gisteren belden en dat jullie zien wat ik heb gezien. Geniet en smeer je maar goed in!
Dikke kus,
Suus

Enneh, wanneer komen de foto's?

Bart en Adri vroegop

Hoi lieve mensen,

Zo zit je nog hier, zoooooo zit je daar. Na een ongenadig lange reis [deels herkenbaar van onze Indonesiƫ trip]. Maar als je er bent gaat het grote genieten beginnen. Hou dat nog lekker een paar maanden vol - relax en genietze.
groetjes van B & A

piet en marianne

Allereerst een geweldig 2010. Het begin zit - zo te lezen - al goed, ondanks het gemis aan knallen. We blijven jullie volgen. Het gaat hard vriezen. We laten jullie wel weten als er een elfstedentocht komt. Liefs Piet en Marianne

Lammie en Sander

Om te beginnen: Een supergelukkig 2010!!!!! Dikke nieuwjaarskus voor jullie beiden (hoewel, vanochtend berichtte het DvhN dat nieuwjaarszoenen onder collega's 'not done' is qua etiquette maar duh...wat weten die er nou van...).
Dan even een leuk contrastje??? Wij lezen starbucksen op buitenterrassen in een heerlijke en weldadige zon, insmeren met factor 30, een strakblauwe hemel etc etc. Nu even 2 januari hier in Westdorp: vanochtend zijn we met de auto vertrokken richting Den Haag voor een laatste geniet-weekendje samen ter afscheid van de kerstvakantie.....Na tien minuten rijden zijn we omgedraaid: 15 km per uur rijden in hevige sneeuwval op een praktisch nonbegaanbare weg deed ons besluiten de houtkachel thuis maar weer op te zoeken. Hier ligt inmiddels zo'n kleine 20 cm sneeuw, het is koud en volgende week wordt het nog veel kouder. Nou, is dat een verschil of niet?? Wat hebben jullie al mooie dingen gezien en dit is nog maar het begin.....wauw! Blijf genieten en blijf het opschrijven. We kijken uit naar de eerste foto's!

Veel liefs,
Sander en Lammie.

Albert,Karin en jongens

Allereerst willen wij jullie een gelukkig nieuwjaar wensen.
Leuk om jullie verhalen en belevenissen zo te kunnen volgen.

Aaf & MJ

Ha lieve ouders!

Wat een heerlijk bericht, we genieten met jullie mee! Hier in Nederland is men nog steeds in rep en roer met de sneeuw. Vandaag vanuit Fryslan met 50 km/u, in twee uur gereden naar Zwolle. Op Hart van Nederland werd er al gespeculeerd over een mogelijke Elfstedentocht! (tja over de betrouwbaarheid valt hier ook te speculeren). Anyway, dit alles is waarschijnlijk vanuit jullie perspectief niet voor te stellen en dat is maar goed ook. Lekker genieten! We kijken uit naar jullie volgende verhaal!

Kus van ons!

Hans en Ada

Misschien zonder knallen begonnen... maar mis je dat? ( Wij niet echt) Zo te lezen een begin van 2010 dat, wat ons betreft tekenend mag zijn voor de rest!
Geniet lekker verder, wij leven al lezend met veel plezier mee!

Anne

Allereerst de beste wensen voor jullie beiden! Bij jullie is het dus overdag 26 graden, hier (Assen) heeft het vannacht 15 graden gevroren! Een schril contrast. Desondanks gewoon op de fiets gestapt, om vandaag voor het eerst 'de chef' te spelen. Leendert, ter info: bicatWise draait. Goede reis verder. Ik blijf jullie volgen. Groet.

Collega Margriet

Wat al een mooie verhalen! En jullie zijn nog maar pas vertrokken.. Heerlijk en stiekem toch een beetje jaloers;)
Heb een super leuke dag gehad in je klas Johanneke!!
Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Lieve groet, Margriet

Gerard en An reumer

Hoi Leendert en Johanneke,
Leuk om te lezen dat jullie een verre reis gaan maken, inmiddels is ons duidelijk waarheen.
Vanachter de computer krijg je het gevoel dat we met jullie meereizen. We blijven jullie volgen.
Lieve groetjes van ons.

van jullie nichtje Lenie

Hallo Globetrotters'

Pas nu jullie reisverhalen gelezen. Boeiend verteld, leuk om te lezen. Ik blijf jullie volgen hoor! Wat een wereld van contrast..ik ben net terug van een heerlijke week op de lange latten in de sneeuw in Italie met alle kinderen en "schoonkinderen". De echtgenoot/respectievelijk vader/schoonvader, hadden we thuisgelaten, hij kon de schoolkinderen nog niet in de steek laten, nog twee jaartjes geduld.

Lieve mensen, geniet van jullie goed voorbereide reis met vast ongelooflijk veel indrukken. Wij gaan meegenieten van jullie verslag. groetjes ook namens Gerard